ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ προς ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ: Αντιμετωπίζουμε
με σκεπτικισμό το Ωρολόγιο Πρόγραμμα
|
Στη Φωτογραφία διακρίνουμε τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Σ. Κεδίκογλου με τους Σχολικούς Συμβούλους Εκπαιδευτικών Μουσικής, κ. Δημήτρη Παπαδημητράκη, κ. Θέμη Μακαντάση, κα Γεωργία Μαρκέα, κα Κατερίνα Πολυμενοπούλου και κα Ξανθούλα Παπαπαναγιώτου
|
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
βλ. http://www.esos.gr/article/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/yfypoyrgos-sxolikoys-symboyloys-antymetopiozoyme-skeptiksimso-orologio-programma
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα αντιμετωπίσει
με σκεπτικισμό το προτεινόμενο Ωρολόγιο Πρόγραμμα και θα υποστηρίξει
προτάσεις προς όφελος των μαθητών, υποσχέθηκε ο υφυπουργός Παιδείας Συμεών
Κεδίκογλου, στη συνάντηση με αντιπροσωπεία αντιπροσωπεία των
Σχολικών Συμβούλων Εκπαιδευτικών Μουσικής, η οποία
πραγματοποιήθηκε αναφορικά με το non paper κείμενο που εστάλη την
Παρασκευή 2 Αυγούστου στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με το νέο
Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Γυμνασίων της χώρας, βάσει του οποίου το μάθημα της
Μουσικής καταργείται από τη Β' και Γ' τάξη Γυμνασίου, ενώ παραμένει μόνον
στην Α' τάξη, με δύο διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι Σχολικοί Σύμβουλοι Εκπαιδευτικών Μουσικής επικαλούμενοι σύγχρονα διεθνή ερευνητικά πορίσματα, όπως και εκπαιδευτικές πρακτικές άλλων χωρών του δυτικού κόσμου, υποστήριξαν πως οι τρέχουσες κοινωνικές και εκπαιδευτικές εξελίξεις, διαμορφώνουν την επιτακτική ανάγκη όχι για κατάργηση του μαθήματος της Μουσικής αλλά, τουναντίον, για αύξηση των ωρών διδασκαλίας του και επέκτασή του σε όλο το εύρος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μιας και η Μουσική Εκπαίδευση αποδεδειγμένα συντελεί στην υγιή σωματική, ψυχο-κοινωνική και νοητική ανάπτυξη των εφήβων, και αποτρέπει φαινόμενα εφηβικής κατάθλιψης, παραβατικότητας, επιθετικότητας και σχολικού εκφοβισμού. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα ζεστό κλίμα. Ο υφυπουργός άκουσε με ενδιαφέρον και προσοχή τις επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις των Σχολικών Συμβούλων και υποσχέθηκε ότι η πολιτική ηγεσία θα αντιμετωπίσει με σκεπτικισμό το προτεινόμενο Ωρολόγιο Πρόγραμμα και θα υποστηρίξει προτάσεις προς όφελος των μαθητών. Στο τέλος της συνάντησης, η αντιπροσωπεία των Σχολικών Συμβούλων επέδωσε στον Υφυπουργό υπόμνημα με συνοπτική έκθεση των θέσεών τους και υπογεγραμμένο από τους Σχολικούς Συμβούλους εκπαιδευτικών μουσικής της επικράτειας. ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Προς τον Υφυπουργό Παιδείας κ.κ Κεδίκογλου Συμεών Δευτέρα 05/08/2013 Συρρίκνωση της Μουσικής Διδασκαλίας: «Το όραμα» για το Νέο Σχολείο; Αξιότιμε κ.κ Υπουργέ Μια ακόμη δυσάρεστη έκπληξη ανέμενε την Εκπαιδευτική Κοινότητα (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς) σε μια περίοδο, όπου η κατάσταση στα εκπαιδευτικά πράγματα είναι ρευστή και κυρίως ζέουσα. Σύμφωνα με έγγραφο του Υπουργείου που στάλθηκε στις Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης ανακοινώθηκε το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων, το οποίο και θα εφαρμοστεί από τον προσεχή Σεπτέμβριο, «υλοποιώντας το όραμα για το Νέο Σχολείο» με την κατάργηση της διδασκαλίας του μαθήματος της Μουσικής στις δύο τάξεις : Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου. Είναι πραγματικά απορίας άξιο πώς το Υπουργείο προέβη σε αυτή την ενέργεια αγνοώντας την Υπουργική Απόφαση 124674/Γ20 /1-11-2011, η οποία προβλέπει για τα πιλοτικά Σχολεία τα ακόλουθα : « Για το Διδακτικό-Μαθησιακό Πεδίο: Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης, τα πιλοτικά Γυμνάσια θα εφαρμόσουν το πρόγραμμα που περιλαμβάνει τα δύο μαθήματα Μουσική και Καλλιτεχνικά ( Α΄ Πρόγραμμα). Το Β΄ Πρόγραμμα θα αξιοποιηθεί για τον εμπλουτισμό των προγραμμάτων των δύο ανωτέρω μαθημάτων.» Με αυτή την προσέγγιση, έστω και αν υποθέσουμε ότι πρόκειται περί λάθους, όσον αφορά στους σχεδιασμούς της ηγεσίας του Υπουργείου κυριαρχεί η αδιαφορία για τη ζημία που θα υποστούν οι μαθητές (άμεσα και μακροπρόθεσμα) από την έλλειψη διδασκαλίας του μαθήματος της Μουσικής. Τα πνευματικά, ηθικά και ψυχικά οφέλη της Μουσικής Εκπαίδευσης είναι αναμφισβήτητα και δεν μπορούν να υποκατασταθούν με τη διδασκαλία κανενός άλλου μαθήματος. Δεν είναι δυνατόν η όξυνση της αντίληψης, η εξάσκηση της μνήμης, η ψυχική χαλάρωση, η ηθική αρτίωση να θεωρούνται αμελητέα για τους μαθητές και στο βωμό της οικονομικής ωφέλειας και της εξοικονόμησης πόρων να θυσιάζονται μαθήματα και διδασκαλίες με προκλητική προχειρότητα και ευκολία. Και όλα αυτά σε μια εποχή όπου η έξαρση της ενδοσχολικής (και όχι μόνο) βίας έχει προσλάβει διαστάσεις εκρηκτικού φαινομένου και οι κίνδυνοι εκτροπής των νέων σε αντικοινωνικές και αντιδημοκρατικές συμπεριφορές διαγράφονται απειλητικοί. Πώς είναι δυνατόν από τη μια μεριά να κινητοποιούνται Υπουργείο και εκπαιδευτικοί για τον περιορισμό της μαθητικής παραβατικότητας, για την επιμόρφωση σε θέματα αντιμετώπισης σχολικών κρίσεων (bullying- victimization) και για την αναβάθμιση της ποιότητας της σχολικής ζωής και από την άλλη, ένα από τα πιο πρόσφορα μέσα για την ηθική καλλιέργεια της εφηβικής προσωπικότητας να περιορίζεται και να εκμηδενίζεται; Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο πως μελέτες που έχουν γίνει, αποδεικνύουν περίτρανα πως η μουσική εκπαίδευση παίζει καταλυτικό ρόλο στην πρόληψη μορφών βίαιης συμπεριφοράς, καθώς θωρακίζει το μαθητή όχι μόνο σχετικά με τη συμπεριφορά που εκδηλώνει στη διάρκεια της παραμονής του στο σχολείο, αλλά και τη γενικότερη συμπεριφορά του στην καθημερινή ζωή στο σπίτι ή στην κοινότητα. Κανείς δεν αμφιβάλλει για την πιεστική ανάγκη λιτότητας, λόγω έλλειψης χρήματος, εάν όμως φθάσουμε στο σημείο να εφαρμόζουμε τέτοια εκπαιδευτικά μέτρα, μήπως τελικά η ίδια η πολιτεία αυτοαναιρείται; Η εκπαίδευση είναι θεμελιώδης κοινωνικός θεσμός για τη συνέχεια της κοινωνικής ζωής και την προαγωγή του πολιτισμού. Τέτοιες όμως αποφάσεις την αποδυναμώνουν, είναι βλαπτικές για τους νέους και η νέα γενιά εγγυάται το μέλλον της πατρίδας μας. Μια γενιά ημιμαθών και ελλιπώς πεπαιδευμένων αποτελεί τη χειρότερη προοπτική για τον τόπο μας. Θα επιτρέψουμε εμείς τα Στελέχη της Εκπαίδευσης , να στερηθούν τα παιδιά μας την πνευματική και αισθητική τους καλλιέργεια ; Θα επιτρέψουμε να διακυβεύεται πάνω από όλα η ψυχική τους υγεία; Όλοι εμείς, οι ενδιαφερόμενοι και εμπλεκόμενοι στο θέμα της Μουσικής Εκπαίδευσης, οφείλουμε να αντιδράσουμε και να επιδιώξουμε την επανεξέταση του Ωρολογίου Προγράμματος, έτσι ώστε να αποκατασταθεί το μάθημα της Μουσικής ως αυθύπαρκτο και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Μουσικής 1. Μακαντάσης Θεμιστοκλής 2. Γεωργουλή Στέλλα 3. Πολυμενοπούλου Κατερίνα 4. Αναγνωσταρά Εύη 5. Παπαδόπουλος Περικλής 6. Παπαδημητράκης Δημήτριος 7. Αναγνωστάκη Μαύρα 8. Μαρκέα Γεωργία 9. Δροσουλάκης Κωνσταντίνος 10. Παπαπαναγιώτου Ξανθούλα 11. Κουκούλη Κυριακή 12. Ξυνοπούλου Ελένη 13. Τσερπέ Γεωργία 14. Τηγανούργια Παναγιώτα |
To all of you who take responsibility for these lives of ours and dispose of them so heartlessly and gratuitously for your own sakes, so that for no purpose they may become as resourceless as your meagre souls, take also these wages of mine, insignificant as they may be to you, and turn them into dust and ashes along with your own prestige. However, do not deprive me for even one moment of my dignity in being a woman of Greece! Georgia Markea
Τρίτη 6 Αυγούστου 2013
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ προς ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου