Τετάρτη 15 Απριλίου 2015

ΜΟΥΣΙΚΗ: ΤΟ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Γ. ΜΑΡΚΕΑ

Περίληψη εισήγησης στο 4ο Πανελλήνιο
 Διεπιστημονικό Συνέδριο 

"ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ , ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ" 

από 13  έως 15 Μαρτίου 2015 

στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών 


Ο χώρος της εκπαίδευσης αποτελεί το ζωτικότερο κύτταρο μιας πολιτείας. Γι΄ αυτό, χρειάζεται να διατηρείται πάντοτε σε υγιή κατάσταση. Στη συγκρότηση ποιοτικού εκπαιδευτικού συστήματος θα συνέβαλε τα μέγιστα η μουσική, καθώς συνιστά θεία τέχνη με υψηλούς σκοπούς (Πλάτωνας). Κατά την οικονομική κρίση, αξίζει οι ιθύνοντες να παραδειγματιστούν από πολιτικούς χωρών, όπως της Φινλανδίας, που ενδιαφερόμενοι για την ανάπτυξη της χώρας τους, χρηματοδοτούν την παιδεία αφειδώς. Δίνουν μάλιστα βαρύτητα στο μάθημα της Μουσικής (έξι ώρες εβδομαδιαίως), προκειμένου να έχουν άξιους, καλλιεργημένους και ψυχικά υγιείς πολίτες. Από έρευνα που διεξήχθη σε δημόσιο δημοτικό σχολείο (σχολικά έτη 2011-12 και 2012-13), όπου εφαρμόστηκαν ποιοτικές και ποσοτικές τεχνικές και σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας με έμφαση στη μουσική, αποδείχτηκε ότι η αναβάθμιση της μουσικής εκπαίδευσης θα λειτουργούσε ως ελιξίριο κατά της οικονομικής κρίσης και των επιπτώσεών της στην ψυχολογία των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας (κατάθλιψης, θυμού, επιθετικότητας, απόσυρσης, άγχους, απομόνωσης). Με τη συνεχή ενασχόληση με τη μουσική από το Προνήπιο έως και τη Γ΄ Λυκείου και τη διδασκαλία της αποκλειστικά από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς Μουσικής, οι μαθητές θα αναπτύσσονταν πνευματικά, ηθικά και ψυχολογικά. Επιπλέον, προβλήματα στην εφηβεία τους θα αντιμετωπίζονταν ουσιαστικά και άμεσα. Για να γίνει πραγματικά υγιής και δημιουργική η κοινωνία μας και να ξεπεραστούν οριστικά οι αρνητικές συνέπειες της οποιασδήποτε μορφής κρίσης, προτείνεται να αυξηθούν οι ώρες της Μουσικής στο ωρολόγιο πρόγραμμα του ελληνικού σχολείου, χορηγώντας έτσι τραγούδι για οξυγόνο στη ζωή των παιδιών μας. Ήδη από την αρχαιότητα, οι πρόγονοί μας ισχυρίζονταν ότι οι νότες, οι αρμονίες, οι μελωδίες και οι ρυθμοί έχουν ηθικό σκοπό και την ανάλογη δύναμη να τον πραγματώσουν. Στη χώρα, λοιπόν, που κυριολεκτικά γεννήθηκε το μάθημα της Μουσικής, ιδιαίτερα στη δυσκολότατη αυτή περίοδο, το Υπουργείο Παιδείας συνιστάται να αναθεωρήσει τους στόχους του και να εφαρμόσει νέα ωρολόγια προγράμματα με μεγαλύτερη και ισχυρότερη δόση Μουσικής ως το αποτελεσματικότερο αντίδοτο ενάντια στην κρίση.

Λέξεις - κλειδιά: Οικονομική Κρίση, Ψυχική Υγεία, Μουσική Εκπαίδευση, Μουσική Παιδαγωγική, Μουσικό Σχολείο, Μουσικό Δημοτικό, Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο, Ανάπτυξη της Μουσικής Γνώσης, Αξιολόγηση στο μάθημα της Μουσικής, Αυτοαξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου, Φιλοσοφία της Μουσικής, Ψυχολογία της Μουσικής, Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για τη Μουσική, Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου